zaterdag 28 februari 2015

Wat is Hip...?

Ja wat is Hip...soms denk ik dat ik dat misschien ook wel ben, maar kijkend in de spiegel denk ik toch van niet....nee ik ben niet hip, maar in mijn hoofd wel! Best lastig, zelfde gevoel als toch best nog jong zijn ondanks 47 lentes. Maar als ik dan kijk naar mijn jongere collega's...nee dan ben ik niet meer zo piep. 'Is dat erg' hoor ik jullie zeggen....nee is niet erg, soms wel eens lastig omdat ik in mijn hoofd nog helemaal geen 47 jaar ben!!

Zo denk ik al tijden over mijn haar na...ja mijn haar. Dat is nu nog lang en donker, maar ja ik wordt wel grijs en een vrouw met lang grijs haar vind ik niet zo top...dus afknippen?
Maar wanneer, als ik vijftig ben of eerder of later? Wie het weet mag het zeggen....

Nog even, als het kort moet, hoe dan?
Geen bob-kapsel, dat heb ik in de jaren tachtig al gehad en ook geen krullen...geen succes! Dan z'on omhoog midden stuk en de zijkanten kort...heel trendy nu, maar past niet bij mij denk ik. Lastig, ik denk dat ik het nog maar even lang houdt....nog drie jaar te gaan!

Terug naar het Hip-woord, in het Nederlands.
Dit zegt de Dikke van Dale:

hip (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)modern, eigentijdsTja, dan wordt het toch gemakkelijk....ben ik modern en eigentijds?
Ja, nou dan ben ik Hip!
Opgelost...klaar.

1969




Geen opmerkingen:

Een reactie posten